Et magasin
uten snarveier

Shortcut spurte oss om hvordan et medlemsmagasin bør se ut i fremtiden. Utfordringene var mange – å knytte samme det digitale og det fysiske var helt avgjørende. Men vi hos Oh My! var helt sikre, det ene kan ikke leve uten det andre.

1 / 10 

Nytt liv

Et undervurdert knep er å sørge for at man har et designspråk som fungerer både på papir og skjerm. En modulær design med flyttbare elementer som kan flyttes fra mobilskjermen, til tv-en og til papir uten ytterligere bearbeiding, løste mange problemer. Allerede her kunne vi gjenbruke mye av arbeidet og skape et økosystem av innhold som fikk liv i ulike former. Alt ble selvfølgelig innspilt i vårt eget tv-studio ved stockholmskontoret for å få fikk maksimalt ut av de intervjuene vi gjennomførte her.

Nye formater

For å virkelig strekke oss syntes vi at Shortcut også burde teste helt nye formater. Det føles ikke helt 2020 at et blad kun handler om det skrevne ord. Målet er å bruke de sterkeste innholdsidéene i flere kanaler. Hittil har vi testet konseptet ”Skriftestolen” og ”Etterpåklok”, som først dukket opp i artikkelform, men som ved hjelp av Shortcuts influencers og intervjuobjekter har tatt steget over i levende format.

En ny måte å arbeide på

I USA sier man at man skal putte pengene der munnen er. Altså at man skal tørre å satse på det man sier. Så selv om vi helst ser at kaffen er fri for sedler, har vi likevel tatt amerikanerne på ordet i samarbeidet med Shortcut. Vil liker å eksperimentere med hvordan vi gjør saker og ting, og selvsagt også hvordan vi tar betalt.

1 / 10 

Sammen med Shortcut kom vi frem til et opplegg der data styrer kompensasjonen. Besøksdata i form av trafikk, atferd og klikk styrer ikke bare hvor glade vi blir, men også hvor mye vi får betalt. Et interessant eksperiment som viser hvordan vi kan føre oss selv og bransjen fremover.